fredag 20 januari 2012

Titta där kommer en tjockis!

Sitter här och känner mig tjock.
Jag vet vad ni kommer säga men så känns det iaf.
Vågen står och hånar mig i badrummet.
-Kom och testa mig om du törs Tjockis! väser den.

Men tjockast av alla kände jag mig på en flygning till Halmstad för ett antal år sedan.

Jag kliver på planet där det är fri sittning. Väljer en plats i främre delen av planet och gör mig redo för take off.
Vi är kanske 15 passagerare, max 20.
Då kommer en liten käck flygvärdinna gående i gången och efter lite kikande runt i kabinen stolpar hon fram till mig och säger:
-Jag vill att du flyttar på dig och sätter dig där borta.
-Jaha, varför då?
-Vi har övervikt här framme. Vi behöver omfördela tyngden.
?????????????????

Kan verkligen 60kg vara skillnad mellan liv eller död?
Jag har aldrig känt mig så tjock.

Houston, I have a problem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar