söndag 29 januari 2012

40-års kris

Snart är det fest. 40 personer kommer och det ska bli svinroligt.
Och jag måste säga att planeringen också varit fantastiskt kul och spårat ur lite lätt ibland.
Som när vi drack 4 flaskor vin och dansade till kass radiomottagning hemma hos C & M. När jag fick hjälpa M att danska breakdance genom att dra honom i fötterna runt, runt eftersom han hade problem att få till snurren. Och jag vaknade på en viksäng mellan köksbordet och soffan dagen efter fullt påklädd..

Planeringen av kläder har/är det svåraste. Vill ju gärna att det ska vara lite speciellt denna dag och inte bara svart, svart, svart som 98% av min garderob består av. Jag är så himla tråkig och feg.

Men nu har jag beställt en Vintageklänning från Beyond Retro UK. Hoppas, hoppas den ser ut som den gör i mitt huvud även i verkligheten. Annars har jag ett stort problem.
Därför har jag även beställt ett par byxor på nätet. Dessa är verkligen utanför min säkerhetszon... Jag blir nervös bara av att tänka på dem.

Oavsett vad det blir för kläder så ska bästa P hjälpa mig med hår och make up!! Tjejen som fixade mig så fint till bröllopet jag var på i höstas. Och vet ni? Hon GER mig detta i present!! Tack fina Puli i förhand, jag kan inte tänka mig en bättre gåva!!

1 kommentar:

  1. Det ska bli svinroligt!!! Min kostym är svart och skräddarsydd, specially for you My friend!!

    SvaraRadera