onsdag 25 april 2012

Red Light...

Köpenhamn i all sin ära men vi bodde på ett hotell i Red Light District.
Kommersen i gathörnen var livlig och jag vågade knappt vänta på taxin ute på gatan. Jag menar tänk om någon trodde att jag var på jobbet..
På tal om detta så hände det en grej för många år sedan när jag varit på en AW där vi glömde att äta mat..
Rally-Mallan fick rycka ut och hämta mig eftersom jag var i den kungliga hufvudstaden.
Jag fick stränga order att stå och vänta på Hornsgatan så att hon kunde plocka upp mig.

Där står jag och väntar och väntar. Bil efter bil stannar precis framför mig och efter en stund gasade de iväg.
Obehagligt. Vad fan, tänkte jag. Tror dom att jag väntar på kunder eller??
Till slut kommer en bil som tvärbromsar och någon hänger sig på tutan.
Jag vägrar titta ditåt. Förrens jag hör någon vråla; "SKYNDA DIG FÖR FAAAN PÖRNI! DET BLIR SNART GRÖNT!!!"
Ett helt annat Red Light.

1 kommentar:

  1. haha.. skrattar för mig själv inne på kontoret här hemma.. ensam skrattar jag. kan anses sjukligt.
    Kan.

    KRAM!

    SvaraRadera